برگزاری جلسه مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه خوارزمی با نمایندگان دانشگاه صنعتی استانبول

 | تاریخ ارسال: 1403/2/22 | 
در روز سه‌­شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، به منظور عملیاتی سازی تفاهم­نامه دانشگاه خوارزمی و دانشگاه صنعتی استانبول و به همت سرکار خانم دکتر مهری اکبری، معاونت محترم دفتر بین‌­الملل دانشگاه، جلسه مشترک مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه با نماینده دانشگاه صنعتی استانبول به صورت مجازی، برگزار شد. در ابتدای این نشست که با حضور نمایندگان دانشگاه صنعتی استانبول به ریاست پرفسور عمر اکمکچیقلو معاون دفتر بین‌­الملل آن دانشگاه برگزار شد، دکتر علی عظیمی ضمن خوش­امدگویی بر ضرورت عملیاتی­‌سازی تفاهم نامه دانشگاه تاکید نمودند و این چنین تعاملاتی را برای طرفین سودمند دانستند. در ادامه این جلسه آقای دکتر سید حسین مهاجری­  و سرکار خانم دکتر مهری اکبری به بحث با نمایندگان دانشگاه استانبول و عملیاتی سازی تفاهم­‌ها از طریق مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه پرداختند.
براساس تفاهم­‌های مطرح شده، مقرر گردید که پروژه­های مشترک تحقیقاتی و چند ملیتی بین ایران و ترکیه و سایر کشورهای همسایه در حوزه­های مورد علاقه طرفین با اولویت مدیریت بحران­های طبیعی منطقه­‌ای از جمله خشک­سالی، کمبود آب، تغییر اقلیم، بحران ریزگردها و موارد مشابه مورد تاکید قرار گیرند. همچنین در این جلسه پیشنهاد برگزاری مدرسه تابستانه به صورت مشترک بین دو دانشگاه مطرح گردید که با ابراز تمایل طرفین مبنی بر برنامه‌­ریزی بر انجام آن مواجه گردید. همچنین برگزاری سخنرانی در زمینه بین‌­المللی سازی دانشگاه­‌ها و نیز نحوه موفقیت در اخد فاندهای بین­‌المللی از دیگر مفاد مطرح شده و مورد تفاهم قرار گرفته در این نشست بود.  
در پایان طرفین ضمن تاکید بر عملیاتی­‌سازی موارد مطرح شده، نسبت به مفید بودن این چنین رودیدادها و فعالیت­‌های برای عمیق­‌تر شدن دوستی بین دو ملت ابراز امیدواری کردند. 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 437 بار   |   دفعات چاپ: 19 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر